تامین روغن سوخته خوراکی

تأمین کنندگان

شرکت پترو ایمن شریف به عنوان اولین شرکت در راه اندازی جمع آوری شبکه ای سراسری روغن سوخته خوراکی در کشور می باشد که این کار را با بیش از 60 انبارک و 10 انبار هاب بزرگ و انتقال به دو کارخانه بزرگ در مرکز کشور انجام می دهد. عملیات خرید، جمع آوری و انتقال به کارخانجات توسط مدیرت تامین خوراک اولیه انجام می شود. جهت مدیریت هر چه بهتر انبارها و بهینه سازی مسیرهای انتقال بارهای روغن به کارخانه اقدام به راه‌اندازی انبارهای هاب در مسیرهای اصلی و شهرهای بزرگ کشور کرده است. ظرفیت انبارش کنونی شرکت 420 تن می باشد که در طرح‌های توسعه ای قصد دارد این ظرفیت را به 800 تن برساند. لیست انبارهای هاب و ظرفیت انبارش هر کدام در جدول زیر نشان‌داده‌شده است.

شما عزیزان می‌توانید برای فروش روغن سوخته خوراکی خود به شرکت پترو ایمن شریف در خواست خود را ثبت نموده یا با کارشناسان ما ارتباط برقرار فرمایید.

انتخاب محل قرارگیری انبارهای هاب به‌گونه‌ای است که دسترسی حداکثری به انبارک‌ها و شهرهای بزرگ را ممکن سازد تا هزینه‌های حمل‌ونقل به حداقل برسد. مکان‌یابی انبارهای هاب در سطح کشور و مسیر انتقال بارهای روغن از انبارک‌ها به انبارهای هاب در شکل زیر نشان‌داده‌شده است.

هر یک از انبارهای هاب مجهز به آزمایشگاه و تجهیزات آزمایشگاهی می‌باشند تا بتوان کیفیت روغن ورودی و روغن خروجی (روغن ارسالی به کارخانه) را بادقت اندازه‌گیری و پایش نمود. در شکل زیر نمونه‌ای از تجهیزات آزمایشگاهی نشان‌داده‌شده است. شرکت پترو ایمن شریف جهت توسعه کار سرمایه گذاری های کلانی به تفکیک هر استان برای راه اندازی این کسب و کار انجام داده که در ذیل آورده شده است و در ادامه وسعت گستردگی فعالیت کار مدیریت تامین روغن سوخته خوراکی گزارش شده است.

ردیف

انبار- استان

حجم انبارها-تن

1

انبار هاب تهران

60

2

انبار هاب البرز

35

3

انبار هاب قم

40

4

انبار هاب  اصفهان

35

5

انبار هاب شیراز

30

6

انبار هاب -رشت

35

7

انبار هاب اهواز

35

8

انبار هاب مشهد

40

9

انبار هاب گلستان – گرگان

45

10

انبار هاب تبریز

35

فرآیند خرید پسماند روغن سوخته خوراکی

فرآیند خرید در زنجیره تامین شرکت دانش بنیان پترو ایمن شریف دارای 4 مرحله می باشد:

  • تحقیقات بازار:

تیم تحقیقات بازار مسئول تولید سرنخ های تجاری(منابعی که می توانند پسماند روغن خوراکی داشته باشند) بر اساس استاندارهای شرکت از منابع مختلف شامل موارد زیر می باشد.

  • استفاده از داده های قبلی و خریدهای گذشته
  • جمع آوری داده به صورت میدانی(محقق میدانی)
  • استفاده از داده های آفلاین(کتاب اول،کتاب نمایشگاه،منابع قابل فروش و …)
  • جمع آوری داده از طریق جستجو فضای آنلاین
  • استفاده ار ویزیت ناموفق کالکتورها
  • تماس های ورودی (پس از انجام تبلیغات و برندینگ آفلاین و آنلاین)
  • استفاده از سایت ها و سامانه های مناقصات و مزایدات مانند سامانه ستاد ایران(سامانه تدارکات الکترونیک دولت)
  • حضور در نمایشگاه های صنایع غذایی و محیط زیستی

این تیم پس از جمع آوری داده ها و تکمیل اطلاعات مربوطه شامل نام تجاری، نام رابط، اطلاعات تماس، اطلاعات جغرافیایی و … و همچنین دسته بندی بازار هدف بر اساس پیوست 1 و استاندارد سازی نهایی، اطلاعات را وارد نرم افزار سی آر ام نموده و تحویل تیم خرید می نماید.

  • تیم خرید

در حال حاضر تیم خرید در شرکت دانش بنیان پترو ایمن شریف جهت خرید پسماند روغن سوخته خوراکی در حال فعالیت هستند که سرنخ های ارجاع شده به این تیم با توجه به استان محل فعالیت و توسط مدیریت بخش و با توجه به بازار هدف به صورت روزانه و از طریق نرم افزار مدیریت مشتریان( سی آر ام)  بین این تیم تقسیم می گردد.

تیم خرید با توجه به نوع سرنخ ارجاع شده (B2B,B2C,B2G) و با توجه به آموزش اسکریپت های مربوط به هر سرنخ مذاکرات خود را جهت خرید آغاز نموده و پیگیری می نمایند.

سرنخ های B2C

در مواجهه با این نوع سرنخ ها مذاکرات تلفنی یا حضوری صورت گرفته و توافقات لازم در مورد وزن، قیمت، زمان و نحوه جمع آوری به صورت کامل صورت می گیرد‌‌‌.

  سرنخ های B2B

در مورد این سر نخ ها که شامل کارخانجات، سازمان ها، ارگان ها و … می باشد، تماس اولیه برقرار شده و پس از دسترسی به مسئول مربوطه نامه نگاری جهت درخواست همکاری آغاز می گردد. نامه درخواست همکاری و مجوزات شرکت به منبع مورد نظر ارسال شده و پیگیری های لازم انجام گرفته و پیشنهاد قیمت شرکت با توجه به موارد ذکر شده (وزن، کیفیت، جغرافیا و …) ارسال می گردد.

در صورت نیاز جلسات حضوری جهت هماهنگی های نهایی برگزار شده و پس از کسب توافقات نهایی وارد مرحله عقد قرارداد شده و توافقات انجام شده در مورد وزن، قیمت، زمان و نحوه جمع آوری و کلیت نحوه همکاری در قراداد ثبت میگردد.

درصورتی که مشتری نیاز بهتایید سامانه جامع مدیریت پسماند کشور داشته باشد، فرآیند خرید و تحویل پسماند به شرکت ازطریق این سامانه انجام می گردد و تاییدیه های لازم اخذ می گردد.

درصورت نیاز به بررسی کیفیت روغن قبل از عقد قرارداد نمونه از تامین کننده دریافت و به واحد کنترل کیفیت ارسال می گردد و در صورت تایید، عقد قرارداد و خرید بلامانع می باشد.

سرنخ های B2G

با توجه به استان برگزاری مناقصه و یا مزایده سرنخ به نفرات تیم خرید منتقل شده و پیگیری های لازم شامل دریافت اسناد مناقصه، جمع آوری مدارک مورد نیاز، انتقال به مدیریت، آماده سازی پیشنهاد قیمت و پیگیری ارسال انجام شده و پس از آن فاز دوم شامل پیگیری موفقیت در مناقصه انجام شده و در صورت نهایی شدن فاز سوم کار شامل پیگیری عقد قراداد و نحوه  و زمان جمع آوری به صورت کامل انجام می شود.

نحوه اعلام جمع آوری توسط تیم خرید

پس از نهایی شدن مذاکرات و بر اساس توافقات صورت گرفته با تامین کننده،  تیم خرید از طریق پورتال سی آر ام موارد مد نظر شامل وزن، قیمت توافق شده، زمان جمع آوری، نوع ظروف، توضیحات و موارد ضروری شامل اقلام مورد نیاز جهت جمع آوری را به کالکتور(نیروی جمع آوری کننده) انتقال می دهد.

 3-2 تیم پشتیبانی جمع آوری و انبارداری

زمانی که پس از فرآیند نحوه جمع آوری از تامین کنندگان توسط تیم خرید به کالکتور (نیروی جمع آوری کننده)  اعلام شد، این تیم وظیفه پشتیبانی و هماهنگی های نهایی جهت جمع آوری را به شرح ذیل بر عهده خواهد داشت.

  • بررسی کیفیت روغن : در مورد تامین کنندگان خرد بررسی وضعیت خرید توسط کالکتور و در محل صورت می­گیرد و مواردی مانند،آب، لرد، مواد افزودنی، عدم وجود مواد بهداشتی و عدم وجود فرآورده های نفتی و… مورد بررسی قرار می­گیرد و در مورد تامین کنندگان عمده کالکتور در محل جمع آوری روغن حضور یافته و با توجه به آموزش ها به صورت استاندارد نمونه گیری را انجام و نمونه مورد نظر جهت بررسی و آزمایشهای لازم به آزمایشگاه کارخانه ارسال و پس از تایید نهایی خرید انجام می­گردد

تامین منابع مالی: جهت پرداخت مبلغ خرید بر اساس پیش پرداخت برای موارد  قراردادی، پرداخت مستقیم به تامین کننده در مورد تامین کنندگان عمده  و یا تنخواه کالکتور در موارد تامین کنندگان خرد و بر اساس نوع تامین کننده خواهد بود.

  • تامین ابزار و وسایل جهت بارگیری: بررسی و هماهنگی ابزار، لوازم و ظروف مورد نیاز شامل پمپ، شیلنگ، منبع، بشکه و ….  در موارد مورد نیاز و بر اساس نوع تامین کننده و وزن بار انجام میگردد.
  • تامین لجستیک :هماهنگی با تیم حمل و نقل بر اساس وزن پسماند روغن سوخته خوراکی و منبع نگهداری تامین کننده جهت تامین لجستیک متناسب با آن مانندتانکر، خاور، نیسان و… برای تامین کنندگان عمده و خودرو کالکتور برای تامین کنندگان خرد می باشد.
  • پیگیری نحوه جمع آوری تا لحظه آخر جهت رفع مشکلات احتمالی.
  • پیگیری ثبت فاکتور بر اساس جمع آوری انجام شده و تایید نهایی فاکتور.

با پایان یافتن جمع آوری و نهایی شدن وزن روغن خریداری شده توسط برگه باسکول، فاکتور مورد نظر بر اساس اطلاعات ارسالی تیم خرید توسط کالکتور در سامانه پیشکو ثبت میگردد .برای این کار ابتدا باید تیم پشتیبانی توسط نرم افزار سی آر ام تور مربوط به آن تامین کننده را به نرم افزار پیشکو ارسال نماید.پس از توزین، با توجه به قیمت اعلامی و نوع ظرف فاکتور با استانداردها ثبت و رسید واریزی مربوط به آن خرید پیوست می گردد.

و پس از بررسی نهایی توسط تیم پشتیبانی تایید نهایی شده و توسط سی آر ام و پروفایل تامین کننده فراخوانی شده و چرخه خرید کامل می گردد.

4-2  تیم پشتیبانی خرید (رضایت مشتری)

پس از تکمیل پروسه خرید تیم پشتیبانی خرید جهت بررسی نحوه خرید و رضایت تامین کننده گان با آنها ارتباط گرفته و پیشنهادات و انتقادات را ثبت نموده و بازخورد لازم  جهت رفع و حل انتقادات احتمالی و به کارگیری پیشنهادات به تیم خرید  منتقل می نماید.

سرمایه گذاری های ثابت و در گردش به تفکیک هر استان

برای مشاهده حجم سرمایه گذاری هر استان روی استان مورد نظر کلیک فرمایید.

مختصات انبارک ها و انبارهای هاب

جهت جمع‌آوری حداکثری از سراسر کشور، جمع آوری کنندگان به‌گونه‌ای در سطح کشور جانمایی شده‌اند که مناطق مهم جمعیتی را پوشش داده و دسترسی جغرافیایی به اکثر مناطق روستایی و شهری را داشته باشند. در شکل زیر نمایی از پراکندگی جمع آوری کنندگان و انبارک ها در شکل زیر نشان‌داده‌شده است.

ثبت درخواست فروش روغن سوخته خوراکی

لطفا فرم زیر را به دقت پر کنید تا مشاورین ما در اسرع وقت با شما تماس حاصل فرمایند.

اطلاعات فروشنده